Gündem

Araçlarda Multimedya Ekran ve Ses Sistemi Yasağı Kalkıyor: Yeni Kurallar Belli Oldu

Araçlarda son dönemde tartışma konusu olan multimedya ekran, telefon tutucu ve ses sistemi ekipmanlarıyla ilgili belirsizlik sona eriyor. İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni yönetmelikle birlikte daha önce yasak kapsamına alınan birçok donanım yeniden serbest bırakılacak.

Vatandaşlardan gelen yoğun tepkilerin ardından hazırlanan düzenleme, tamamen yasaklayıcı bir yaklaşım yerine trafik güvenliği ve kamu huzurunu esas alan yeni kurallar getiriyor.

Multimedya ekran kullanımı artık serbest olacak

Yeni yönetmelikle birlikte araçlarda kullanılan fabrika çıkışlı veya sonradan takılan multimedya navigasyon ekranları yasak olmaktan çıkacak.

Sürücünün görüş açısını engellemediği sürece şu sistemlerin kullanımına izin verilecek:

  • Multimedya ekranları
  • Navigasyon cihazları
  • Araç içi kamera sistemleri
  • Kayıt cihazları
  • Araç sistem ayarlarına ait ekranlar

Yetkililer, sürüş güvenliğini tehlikeye atmayan ve sürücünün görüşünü kapatmayan ekipmanların kullanımında sakınca görülmediğini belirtti.

Telefon tutucularına izin geliyor

Yeni düzenlemede en çok merak edilen konulardan biri olan telefon tutucuları da açık şekilde serbest bırakılıyor.

Araç içine monte edilen telefon tutucuları ve ön cama yerleştirilen araç kameraları, sürüş güvenliğini bozmadığı sürece kullanılabilecek.

Ayrıca direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst noktasından itibaren 5 santimetreyi aşmayan aksesuarların kullanımına da izin verilecek.

Amfi ve ses sistemlerine 300 Watt sınırı

Önceki düzenlemelerde araçlara sonradan eklenen ses sistemleri tamamen yasaklanmıştı. Yeni yönetmelik ise belirli teknik sınırlar içinde ses sistemlerinin kullanımına olanak tanıyor.

Buna göre:

  • Bagaj bölümünde 1 adet maksimum 300 Watt amfi
  • 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer

kullanılabilecek.

Bu sınırların amacı, araç içindeki müzik deneyimini korurken çevreye verilen rahatsızlığı önlemek olarak açıklandı.

Yüksek sesle müzik dinleyenlere ceza uygulanabilecek

Yeni düzenlemeyle birlikte araç içinde ses sistemi bulunması tek başına ceza nedeni olmayacak.

Bir araca işlem yapılabilmesi için:

  • Sesin araç dışına taşması,
  • Çevredeki insanların huzurunu bozması,
  • Durumun somut şekilde kayıt altına alınması

gerekecek.

Böylece kendi aracında normal seviyede müzik dinleyen sürücülerin mağdur edilmesinin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Yeni yönetmelikte amaç yasak değil, sınır belirlemek

Hazırlanan düzenlemede tamamen yasaklama yerine ekipmanların kullanım alanlarının belirlenmesi yaklaşımı benimsendi.

Yeni sistemle birlikte:

  • Trafik güvenliği korunacak,
  • Sürücülerin teknolojik donanım kullanımı desteklenecek,
  • Çevreyi rahatsız eden kullanımlar engellenecek.

Uygulama sürecinde İçişleri Bakanlığı’nın yanı sıra Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı da yetkili olacak.

Yönetmelik Cumhurbaşkanı onayını bekliyor

Yeni araç ekipman düzenlemesi, Cumhurbaşkanı onayına sunuldu. Onayın ardından yönetmeliğin yürürlüğe girmesi bekleniyor.

Düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle birlikte araç sahipleri, belirlenen teknik sınırlar içinde multimedya ekran, telefon tutucu ve ses sistemi gibi ekipmanları daha rahat kullanabilecek.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Başa dön tuşu